Komponera och fotografera

Jag har alltid haft ett intresse att fotografera. Ibland blir det bra och ibland sämre.
Lånade den här och har bläddrat, men inte läst allt ännu... om hur man komponerar bilder, "det gyllene snittet", hur ögonen rör sig när man tittar på en bild m.m.
Allt sådant är verkligt intressant.
Jag tänker på hur olika en bild kan vara trots att man ändrat ytterst lite.
På en tjejmiddag dukade jag så här.
Så här ser varje kuvert ut separat  :
                                 
 
                                 
 
Jag tycker att det är häftigt att de olika färgerna i servetten "sticker ut"
om man har olika tabletter under tallriken.
Eller är det bara jag som ser det så?
 

Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Jodå, det gyllene snittet är viktigt även om man inte får stirra sig blind på det. På den tiden när jag läste medie- och kommunikationsvetenskap och gick på tv/videokurs var basics.
Fräck dukning!
Kram
Eva

Svar: Jag har oxå examen i MKV! :-)
Cicci H

2013-05-13 @ 08:16:51
URL: http://eva-hudin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0