Brinnande barn

Det finns så många tidningar med julpyssel ute i butikerna nu!
En del är fina, andra gör mig stressade.
Jakten på den perfekta julen, med tindrande baranaögon och allt hemkokt, hemlagat, hemstöpt...
Det där väljer man själv såklart.
Häromdagen fick dock en tidning följa med hem, för efter en snabbtitt
fanns det många goa tips och fina idéer jag kan tänka mig...
Slog mig till ro och bläddrade långsamt för att ta intryck av pysslet som passar mig.
*
Satte téet i halsen...!
En annons. Ropade till mig Storseglaren och pekade på den. Hann inget säga
eftersom han utropade: - Nej, men fy så obehagligt. Man kan väl inte bränna upp sina barn!?
Tack! Det var inte bara jag som reagerade.
Alla tänker vi olika förstås.
Men jag skulle ALDRIG tända ett ljus med fotot av min Son.
Eller nån annan heller för den delen.
Kan du föreställa dig hur först håret går upp i rök/ smälter ner, ögonen, leendet.
Nej, för makabert att ens tänka på.
Men det är ju jag.
Hur tänker du?!?
Hur tänkte Pysselfabrikanten...?
 
 
*
*
*
 
 
PS.   Kollade precis med Sonen.
Han ville inte ha sitt ansikte på ett ljus.
Varför inte, frågade jag.
- Nej, men då bränner du upp mitt face!
*
Punkt.
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Jag såg också den där tidningen och tänkte precis som du. Elda upp nära och kära? Men kanske ett kort på huset i vinterskrud...
/kraaam

2013-11-03 @ 10:53:45
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Laila

TACK! Jag tänkte samma sak när jag såg idén i sommras...

2013-11-04 @ 20:19:00
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0