Ostkaka

 
Ostkaka är ju allt som oftast himla gott. Idag är det dessutom OSTKAKANS DAG!
Den här LCHFvarianten är minst lika god som vilken som helst!
*
 
Om du äter LCHF serveras den förstås inte med sylt, utan färska bär och grädde.
Jättegott! (som Tina Nordström säger)
 
Jag kan äta både och, jag.
*
Det här använder du:
250 gr keso
50 gr philadelphiaost
2 dl grädde
3 ägg
1/2 dl sukrin (eller socker)
1 krm bittermandelolja
1/4 tsk vaniljpulver
1/2 dl mandelmjöl
mandelspån
*
Så här gör du:
Starta ugnen på 200 grader.
Häll keson i ett durkslag och låt det rinna av.
Krama ur så att så mycket som möjligt av vätskan försvinner.
Blanda ihop grädde, ägg och phila-osten till en smet.
Blanda ner de övriga ingredienserna.
Häll smeten i ugnsform och strö över mandelspån.
Grädda i ugnen ca 25 minuter eller tills färgen ser fin och god ut.
'
Som sagt: mumsgod för alla; LCHF och andra!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Muuuums!
/kram

2013-11-14 @ 19:32:23
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: bara anna

Har också tänkt ta kontakt med dig angående Maria. Undrade om du visste vad som hänt. Jag kommer inte heller åt hennes blogg. Så märkligt! Har de stängt ner den? Har det hänt något allvarligt undrar man ju då? Jag har hennes adress, så har vi inte hört något inom några dagar så skriver jag ett brev.
Hör av dig om du hör något.....

2013-11-15 @ 10:40:02
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Ostkaka, mmm, smarr! Fast herr Fräken tycker INTE om det..? Vadfalls??

2013-11-16 @ 13:42:09
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0