Höstbukett

På ett Stickevent kan man lära sig både det ena och det andra.
Jag hade tidigare sett hos Frisky Frog en kul bukett av lönnblad.
Därför blev jag så glad när hon hörsammade min önskan om att få lära mig hur man gör.
Principen var enkel:
Ta lönnblad och vik på mitten och rulla ihop dem.
Ungefär som marsipanrosor. Fyll på med flera blad tills du är nöjd. Bind ihop med blomstertråd.
Gör flera. Gör en bukett. Sätt blad runtom och fäst med blomtråd.
Färdig!
Det är viktigt att bladen plockas från träden!
Då är de färska och fina och mjuka och lätta att forma.
Tror det fungerar med andra löv också.
Tack snälla C!
 

 

Kommentarer
Postat av: Bittan

Såna gjorde jag för ett par år sen och glömt bort ,tack för påminnelsen och ha en mysig helg :-)))
Kram Bittan
Ps Lunch el fika nästnästa v på Skogssäter kanske vi kan få till ?!

2013-10-25 @ 09:20:45
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0