Träningsdagbok

Jo, jag har ju en kategori här som heter Träning.
Faktum är att jag tränar regelbundet, men skriver inte här om det så ofta.
På det stora hela är jag en människa med listor och lappar till både det ena och det andra.
Bland annat varje handarbete jag gjort sedan 1982, varje skönlitterär bok jag läst sedan 1985... o s v.
Det låter inte bra, jag ser det nu...
*
Träning. Där ser jag ett klart syfte att skriva ner/upp vad man gjort.
För mig är det lite morot och piska. Behöver mål, annars lägger jag ner...
Jag har dessutom skrivit dagbok, mer eller mindre kontinuerligt sedan 1976-77 (osäker på exakt när).
Under senare år har jag skrivit mer exakt vad för träning jag ägnat mig åt.
För något år sedan hade jag en separat almanacka för det.
Och så slog det mig: en 5årsdagbok! En sån vill jag ha!
Då kan jag se år för år att jag blir Starkare, Snabbare m m!
Jättebra idé!
Bättre upp: Jag hittade en 10årsdagbok!
Så eftersom jag vet att jag hade rätt mycket för mig förra året plockade jag fram dagbok för 2012
och förde in all träning som år 1. (Ja, det tog en stund, jag vet.)
Och fortsatte med det som hittills gått av detta året.
Bra kom ihåg och pepp!
*
Idag sprang jag en runda jag sprungit förut och banne mig:
18 sek bättre /km.
Jippie!
Snacka om att NMT har gjort mig både starkare och snabbare redan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Lycka till med träningen!
Själv håller jag mig till mina minst 11.000 steg/dag, och är med i 10.000 stegs klubben.
Utan min stegmätare är jag mycket LAT, inser jag!
Kram Karin

2013-10-03 @ 21:57:35
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: ullie

duktiga dej som tränar. tycker att ja gör det var dag på jobbet så hemma blir det kvällpromenader inte så dumt heller i o för sej :D Kram ha en bra helg

2013-10-04 @ 16:05:50
URL: http://weberskold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0