Återanvändning av kläder

Av rubriken att döma tänker nog en och annan att det ska recyclas.
Nja. På sätt och vis. Man vill ju vara välklädd utefter olika situationer.
Kanske mest till fest och liknande trevligheter. Jag har varken lust, ekonomi  eller ork att hela tiden köpa nytt. Använda en gång och sedan...? Dagens klädtips blir därför:
Om du på en lapp skriver: När, Tillfälle och Var (då vet du också i regel vilka som var där).
Dessutom brukar jag skriva vad som bars till: alltifrån skor, byxor/kjol och accessoarer.
Kände jag mig snygg och hade kul, kan jag planka outfiten rakt av flera gånger - eller byta ut!
 *
För mig är det ett bra kom-ihåg.
(De som känner mig skulle säga att det är ytterligare ett uttryck för mitt kontrollbehov...)   ;-)
*
Hur gör du? Köper nytt?   

Kommentarer
Postat av: Bittan

Smart ! Så gör jag med mat ..... men kläder var ett tips.
Köper sällan och dyrare nu för tiden , känner efter ett bra tag , inga impulsköp på A6 inte utan något genomtänkt hemklickande då och då eller speciellt när vi reser. Sen vi fixade min walk in är det mycket lättare att använda gammalt med andra kombinationer då man ser kläderna på ett annat sätt.
ha en mysig helg.

Kram Bittan

Svar: Jag som älskar listor och lappar har även en gästbok som jag skriver ner gästernas namn, datum, vad vi åt och hur jag dukat...
Cicci H

2013-09-20 @ 11:29:27
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/
Postat av: anette

Oj, tid och lust har jag att köpa nytt...hela tiden men dock inte ekonomi...trist. Kram Anette

2013-09-20 @ 22:15:58
URL: http://anettan.blogspot.se
Postat av: pysseldagar

Köper nytt gör jag aldrig, verkligen avskyr att shoppa. Men syr nytt gör jag ofta. Men med dagens tygpriser är ju det nästan lika dyrt.

2013-09-24 @ 09:15:51
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0