Flugornas överman (-kvinna)

Varje varm årstid kommer de. Bananflugorna. Fruktflugorna.
De har synts till ett tag nu. Men för mig är de inget problem längre.
Inte ens under rötmånaden.
För jag vet hur jag ska lura dem...
Så här kan du oxå göra:
* Ta en skål modell mindre.  Häll i nån dl vatten.
* Fyll på med 1-2 droppar diskmedel.
*Avsluta med 1-2 msk vinäger av valfri sort.
*
Vattnet är för att det ska bli tillräckligt mycket vätska och att vinägern ska späs ut lite.
Vinägern doftar tydligen oemotståndligt gott. Men när de små liven kommer dit drunknar de...
Det är där diskmedlet kom in i handlingen. Det tar bort ytspänningen.
*
Lycka till med era fruktflugfria liv!
För detta funkar!
Varje gång!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TheKnittingSeaman

Ah, det ska testas! Jag brukar ha en liten flaska eller burk med ättika och saft eller utspädd sirap. Det fungerar okej, men inte helt klockrent.

2013-09-08 @ 20:59:09
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0