Bönsallad

Tillbehör och sallader är ju gott, men behöver ju varieras.
Efter jobbets matorgie i chilensk mat hade jag en del bladpersilja och rödlök kvar.
Lätt som en plätt kunde jag svänga ihop den här bönsalladen:
1 burk vita bönor, 800 gr (avrunnen vikt 480 gr)
1/2 rödlök som finhackas
1/2 - 1 dl finhackad bladpersilja
1 msk Mirin/Japansk risvinäger
några msk olivolja
salt
vitlökspulver (eller 1 färskpressad klyfta)
chiliflakes
 
Häll av och skölj bönorna och blanda alla ingredienser i en skål.
Blanda runt.
Jag använder risvinägern eftersom den är lite sötare än vanlig vinäger.
Smaken blir inte så vass och syrlig.
*
Tips på liknande tillbehör mottages tacksamt!
 

Kommentarer
Postat av: Urstarka Jag

Jag åt bönsallad på sjukhuset igår! Supergott

2014-04-02 @ 12:19:17
URL: http://mingbs.wordpress.com
Postat av: Mirjam Wallmark

Åh vad gott!
Ha en fin dag :) kram

2014-04-02 @ 12:25:46
URL: http://mirjamwallmark.vionno.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0