Marcoeffekten

Det är så gött med ledighet och massor av tid att njuta.
Njuta av att hinna läsa, handarbeta, träna - och lyssna på ljudböcker!
Marcoeffekten var stundtals mycket spännande. Till och med nagelbitarspännande!
Storyn är egentligen flera:
en tonårspojke, Marco, vill lämna det liv han tvingas till av klanledaren Zola.
Organiserat tiggeri och tjuveri är på det sätt Marco och hans olycksbröder tvingas få ihop till uppehället.
När han rymmer blir han jagat villebråd.
Carl Mörk och avdelning Q ska leta reda på en man som försvunnit på väg hem efter en resa i Afrika
där han ska ha kontrollerat och upptäckt svindleri på hög nivå av biståndspengar...
*
Det är en historia med många vändningar och vinklingar.
Det tillkommer dessutom ett sidospår som jag tycker man kunde tagit bort.
*
Dock, på det hela taget, en god Jussi Adler-Olsen bok!

Kommentarer
Postat av: Karin

LÄste om er Londonresa, och kände igen en del namn på platser sen jag var där med min mamma som guide.
När hon fyllde 70 år var vi där igen, och då var även vår son med. Det är svårt att inte gilla London!
Kram Karin

Svar: Sonen ville inte åka hem, så jag har lovat att vi ska tillbaka. Lätt att lova för jag gillar också London. :-)
Cicci H

2014-08-12 @ 08:50:06
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0