Jobbfönster

Utsikten från mina köksfönster är helt ok.
Köket ligger i ett hörn så jag har utsikt åt två håll.
Men reglerna säger att man inte får ha gardiner...
Det kringgår jag lite. Förstås!
Tomma fönster utan några som helst attiraljer ger ett mycket tråkigt intryck.
Särskilt tråkigt, eftersom det är här alla besökare går förbi.
Förut har jag haft denna blåtonade rad upphängd.
Den är utklippt av presentpapper och med kaffe- té- och varmchokladkoppar passade det
särdeles bra i ett köksfönster.
*
Under julen har det sett ut så här tillsammans med julapelsiner (röda band och nejlikor).
Men de har blivit trötta och kasserats.
*
Nu blev det dags för ett byte och en uppfräschning!
Jag roade mig med det när jag var hemma i veckan och hostade.
*
Jätteenkla kalasvimplar!
*
De kan jag lätt riva ner om nån kommer på en flygande kontroll.
*
Jag tar gärna emot tips på annat jag kan pynta fönstren med som
t o m Hälso skulle kunna godkänna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva H

Men var är detta? Vem bestämmer att du inte får ha gardin i dina fönster. Vissa fönster kan vara vackrast utan, andra inte, men det måste man ju själv få bestämma!
Tänker Eva

Svar: Eftersom det är ett kök på ett vårdhem så ska det av hygieniska skäl inte finnas textilier som bakterier kan fastna i. Därför ska man inte ha gardiner eller kökshanddukar eller liknande. Jättetråkigt, jag vet och jag hade nog inte brytt mig om inte det varit för de besökande som passerar. En vill ju ge ett gott intryck ju :-)
Cicci H

2014-02-01 @ 13:08:44
URL: http://eva-hudin.blogspot.se/
Postat av: Fröken Fräken

På mitt jobb är det meningen att man inte ska ta dit personliga grejer och "pynta till det". Det är inte av några som helst skäl som jag kan köpa, typ hygieniska, utan mer att allt ska se likadant ut.. men det är det typ ingen som bryr sig i! :-D
Hos dig kanske man skulle kunna sätta upp lite självhäftande plast direkt på fönsterglaset? Tror du det skulle godkännas?

Och, yes, nu är Sherlock tillbaka igen! (fast det var väldigt många vändningar att hänga med i igår..)

Svar: Självhäftande plast var ett toppenförslag! Tack! Kanske måla lite med fönsterfärg? :-) Tänker att Sherlock Holmes taggar ner i kommande avsnitt. Han hade en del att redovisa igår, eller hur?
Cicci H

2014-02-02 @ 14:38:30
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0