Stickcafé tisdag vecka 10

Nästa tisdag är en riktigt bra dag!
Det finns alltid anledningar till varför dagar är bra; men se här:
tisdag nästa vecka är SEMLEDA´N. Den Riktiga Fettisdagen.
(Är lite traditionsbunden där.)
Himlar och solar så gott det ska bli!
Trots allt jag bakar och håller på med  tycker jag att semlor verkligen är ett fantastiskt bakverk!
 I all sin enkelhet med kardemummadoftande vetebröd och söta mandelmassan och massor av god grädde.
Genialt och sanslöst smarrigt!
(Naturligtvis finns det varianter för dem som inte gillar eller tål mandelmassan, eller gluten eller grädde, eller...
det har jag all respekt för. Men ursprungssemlan!  Mmmmm!
Tjoho!!
*
Det var den ena anledningen.
Den andra är ju att det är Stickcafé i Huskvarna bibliotek 17-19!
Undrar hur många vi blir denna gången?
Undrar hur många som tar med sig semla...?
Å den som vill veta vad det här är får komma dit och kolla!
Detta, som nästan känns som ett evighetsprojekt har kommit in i slutfasen och det är bara
raksträckan som är kvar...
Jag har haft nån svacka på vägen, men nu är det roligt igen, och jag har haft tur så här långt i passformen.
(Det lilla jag kunnat prova...)
(Tackar Myggan för hjälpen! Det är hennes idé och mönster.)
*
Vi ses på tisdag!
*
OM det är någon som läser detta som INTE kan handarbeta, men vill lära sig:
KOM!
Vi hjälps åt.
Ta bara med det du vill göra.
Välkommen!
 

Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Jag förstår att dina semlor är de bästa :-)
Det där projektet du håller på med verkar vara två saker i ett, liksom. Har svårt att se vad det ska bli och det är alldeles för långt till Huskvarna. Ha det riktigt gott!
Hälsar
Eva

Svar: Jag hoppas snart, snart kunna visa det färdiga resultatet :-)
Cicci H

2014-02-28 @ 08:39:37
Postat av: Home2tiny

Jag hade gärna lärt mig lite handarbete, men tyvärr lite långt till dig. Semlor är ljuvligt gott. Kramisar Tina

2014-03-01 @ 20:00:46
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: ullie

fick för mej att min jobbar kompis går där.. en engelska? ja jag vet inte.. kanske någon annastans :D
Älskar ju semlor. Såg dej vid willy här om dagen men förlåt influensa gjorde så ja inte vågade ge mej till känna men såg dej gjorde ja =)
Hoppas din helg är bra kram kram

2014-03-02 @ 02:26:27
URL: http://weberskold.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Har börjat blogga sedan en vecka tillbaka. Har tittat in till och haft glädje av det. Du är välkommen att titta in hos mig.
RosMarie

2014-03-02 @ 12:48:43
Postat av: Anonym

Vore ju bra om du fick min bloggadress också...ha ha
www.prylaropinaler.blogspot.se

2014-03-02 @ 12:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0