Pepp

 

 Häromdagen kom Sonen hem och sa att han skulle pynta insidan av sitt skåp i skolan. Han hade sett andra ha bilder av artister och scheman uppsatta. Han har en skoldagbok med ett citat för varje dag.

Där finns citat av tänkare, vetenskapsmän, politiker osv och han hade ringat in en hel mängd olika.

 Detta är hans resultat: 2 hela A4 med citat som han blir peppad och glad och stärkt av.

”A person who never made a mistake, never tried anything new” – Albert Einstein

“Be kind whenever possible. It is always possible” – Dalai  Lama

“If I have thousands ideas and only one turns out to be good, I am satisfied” – Alfred Nobel

är bara tre exempel.

 *

Som  förälder förstår man inte alltid hur mycket ens barn tänker och förstår.

Att hans värld är större än den vi har gemensamt. Att  han ser och gör och vet mer än jag kan gissa mig till.

Att han är en självständig individ som kan dra egna slutsatser.

Barnet på väg att bli tonåring.

*

Som jag älskar honom!

*


Kommentarer
Postat av: Eva H

Ja, visst är det fantastiskt med dessa ens ungar som har så mycket inom sig. När mina söner funderar över livet med mera blir jag alldeles paff. Kan inte komma ihåg att jag själv var så klok när jag var i deras ålder. Visst blir man stolt över dom!
Hälsar
Eva tillika mamma

2014-01-30 @ 21:22:07
URL: http://eva-hudin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0