Söndagsté

Det är söndag och knappt två minus ute. Inte så farligt.
Däremot är nog kyleffekten större, för det blåser alldeles förskräckligt runt husknutarna...
En riktigt bra dag för inomhusaktiviteter.
Symaskin? Stickning? Läsa?
Svåra val. :-)
*
Däremot är det inte svårt att känna vad man kan värma sig med:
Bilden tog jag under vår höstresa.
En fin butik med många snygga kannor och muggar och väldoftande tésorter.
*
Jag gillar  bland annat pepparmyntsté till frukost, gröna téer med fruktig smak.
och earl grey med bergamott.
*
Vad gillar ni?
Kan ni tipsa om nya smaker att utöka med?
 
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Vilka fina kannor! Här är det också te'-väder. Har dessutom ryggskott så det passar bra att hålla sig i stick-fåtöljen.
Rött med citrus och te' med mynta är inte så dumt, men svart går fetbort.
/kram

2014-01-19 @ 11:23:21
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

-2? Har ni fått sommar? :-D Ja, det känns så efter den senaste veckan häruppe med riktigt bistra temperaturer. Det blåser ju även här..

Jag gillar ju thé men har blivit lite tråkig och mest snöat in på rabarber grädd. Vår lokala théaffär har även ett med after eight smak, men det är ju mer typ ett "fikathé", inte något man drickar till mackor på morgonen riktigt.

2014-01-19 @ 13:03:42
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Anna Lennartsdotter

Kanel, kanel och kanel. =) Friggs kanel, ett rött té.
Såg på TV att kyleffekten med dagens vindar är ca minus 7. Jag håller mig också inne.
/Anna

2014-01-19 @ 13:27:26
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Catharina på bibblan

Jag tycker det godaste är Kahls påskte , det är passionsfruktsmak. Finns nog snart i butik, jag brukar hamstra så jag har länge!

2014-01-19 @ 21:22:44
Postat av: Catharina på bibblan

Jag tycker det godaste är Kahls påskte , det är passionsfruktsmak. Finns nog snart i butik, jag brukar hamstra så jag har länge!

2014-01-19 @ 21:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0