Jordnötsglass

Glass med lite sälta är ju populärt och här är en variant med lite tuggmotstånd oxå.
Jordnötsglass
Det här behöver du:
2 ägg
2 2/3 msk florsocker
2 dl vispgrädde
2 msk slät jordnötssmör
1 msk socker
3 nypor salt
1 msk ljus sirap
11/2 msk hackade jordnötter
*
Så här gör du:
Blanda jordnötssmör, socker, salt och sirap i liten kastrull. Värm ihop på låg värme.
Hacka jordnötterna och släng i, och rör om.
Vispa grädden. Vispa ägg och florsocker vitt och pösigt. Blanda dessa två.
Blanda jordnötsblandningen med ägg-gräddsmeten.
Starta glassmaskinen. Häll i smeten och låt gå tills bra konsistens!
Avnjutes!
Detta har Sonen smakat ihop!
Visst blev det bra?!
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Låter väääldigt mumsigt! Jag gillar sälta...
/kram

2014-07-01 @ 22:05:31
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Urstarka Jag

Tack för det!
Det ska jag prova imorgon. Får hoppa nötterna för det har jag inga. Men jordnötssmör har jag minsann:)

2014-07-04 @ 21:04:29
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0