Journal 64

Nu har jag åter lyssnat på när Stefan Sauk läser Jussi Adler-Olsen.
Det har nästan blivit ett beroende att ha hans röst ringande i öronen :-)
I Journal 64 handlar det om Nete Hermansen som var en av intagna unga kvinnor på Sprogö,
utanför Danmarks kust. De intagna var s k missanpassade och kunde följaktligen behandlas lite hur som helst. Nete var inte alls "som det sades" och redde upp sitt liv.
Men dåtiden kommer ikapp nutiden.
Samtidigt har ett parti som kallar sig "Rena linjer" stora planer inför framtiden.
*
Jag tycker otroligt mycket om huvudpersonerna i avdelning Q!
Det är spännande, humorn är mörk och ironisk. Assistenten Assad har ibland problem med språket,
vilket skapar komiska situationer. Carl Mörk brottas med samvetskval, sin fru som är på väg att bli f d, Assad som han inte kan bli klok på och Rose som personlighetsförändrar sig emellanåt...
Det är rörigt i denna bok, men spännande.
Inte i mina ögon den bästa, men bra nog.
 
Nu har jag dessutom sett att "Kvinnan i rummet" filmatiserats.
Med Fares Fares som Assad. :-)
Den kanske man skulle se!
Nån som har sett den?

Kommentarer
Postat av: Eva H

Ja, persongalleriet är härligt i dessa böcker. Jag visste inte att Kvinnan i rummet filmatsierats. Fares Fares spelar alltid bra, men jag har sett Assad framför mig som en ganska kort man.
Ha det gott
hälsar
Eva

Svar: Håller med dig om Assads längd där. Och dessutom "vill" jag att han ska prata som när Stefan Sauk läser :-)
Cicci H

2014-07-07 @ 09:24:40
URL: http://eva-hudin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0