Mönstrad kjol

Det är ju ganska märkligt att man (läs jag) har svårt att gå in i till exempel en tygaffär
och BARA komma ut med det som var tänkt från början...
Jag hittade nämligen det här tyget oxå som blev en lite annorlunda kjol.
Annorlunda vad gäller mig på grund av mönstret.
Tyget är en jersey med fint tungt fall.
Jag är lite svag för sånt!
Och med annorlunda tänker jag helt på tyget för modellen är busenkel.
Den har en söm mitt bak, och jag gjorde insnitt, två fram och två bak
för att det inte skulle rynka sig så mycket i midjan.
En resår, fåll på det och sen var det klart!
Hyfsat nöjd när allt var klart,
mest tack vare längden eftersom jag tycker det är erbarmligt svårt att hitta kjolar i sjyst längd.
*
Använde den ett par gånger, men kände att nåt inte var jättebäst...
Gör om! Gör rätt!
Kanske svårt att se skillnaden, men längden är densamma.
Jag har bara klippt om och sytt den snävare.
Samt bytt till en lösare resår som gör att kjolen sitter bättre. Och skönare.
*
NU är jag mycket nöjd.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Vilket härligt tyg! Och en snygg modell på kjolen.
/Anna

2014-07-02 @ 21:52:05
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Snygg!
/kram

2014-07-03 @ 09:21:44
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Urstarka Jag

Riktigt riktigt snygg! Å nu blev jag sugen på att sy mig en kjol. Kl 21 och jag har lovat stornils att kolla film.. får bli lite virkning på sjalen istället ;)

2014-07-04 @ 21:02:10
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0