Att fylla på sin garnstash

Läste om en konkursutförsäljning några mil hemifrån och tänkte att jag kanske
skulle hitta något i tyg-eller garnväg att fynda.
Joråsåatte.
Diskuterade med N som hade följt med om:
Hade jag köpt detta om det varit fullpris?
Hade jag förlorat de pengarna jag handlat för eller hade jag sparat samma summa
eftersom ALLT var till halva priset...
Det är nog det största inköp på en och samma gång jag gjort.
*
Matildagarn som passar till garn jag redan har. Så det så :-)
Lingarn som borde räcka till en kortärmad tröja.
Blått är en ganska "ny" färg för mig.
Men som synes fick ju favoritfärgen följa med hem oxå!
Tänker sticka ihop dem med vitt.
Och fina,fina knappar.
*
Tror minsann jag har en knappstash oxå!
(Kan man säga så?)
*
Glad, nöjd och med lite tunnare plånbok och ett surrande huvud som febrilt
försöker klura ut vilket garn jag ska börja med....!
:-)
 
P.S
Tyger hade det kunnat bli ett par meter om det inte varit för att tillklippningskön var så lång.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Härligt! Så synd att jag inte kunde följa med, men nu har jag ett betydligt tystare bil med väl fungerande bromsar. =)
/Anna

Svar: Bra med fungerande bromsar.
Cicci H

2014-06-26 @ 22:31:52
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Vilken härlig hög! =) Man undrar ju vart du var...
/kram

Svar: Ja. Och nu sitter jag här med beslutsångesten om vilket som ska användas först! Kärt besvär förvisso :-)
Cicci H

2014-06-26 @ 22:42:57
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Karin

Vilken underbar garnhög! Klart du ska prova blått, min favvofärg! Lycka till med dina projekt!
Kramar Karin

2014-06-28 @ 07:44:21
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Urstarka Jag

Vilken skatt!!!
Jag har också kommit över en hel del garn och jobbar just nu med min skalle att jag behöver inte göra slut på garnet på en gång. Det gör inget om den halvklara sjalen ligger på soffan några dagar då och då. Det gör inget om det tar ett helt ÅR innan den blir färdig... Tänk att jag ska göra klart allt på en gång? Nåja nu är jag ju iallafall medveten ;-)

2014-07-01 @ 09:34:10
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0