Tomater som gror

Sedan ett antal år förvarar jag mina tomater i rumstemperatur.
Av det enkla faktum att kylskåpskalla tomater smakar - absolut ingenting...!
Men vad som däremot gör mig fundersam
och lite äcklad
är när tomater som legat framme plötsligt ser ut så här...
Det är ju till och med små gröna blad på groddarna!
Hur kan det bli grönt INUTI tomaten?
För mig var det självklart att slänga och inte äta den här.
Men nu i efterhand hade det kanske varit idé att sätta den i jord istället
för att se om det kom nya tomater.
*
Men hörni:
Har ni sett det här? Är det farligt? Varför blir det så här?
Jag kanske skulle låtit den gro rejält.
Tomatgroddar kanske vore nåt?
 
 

Kommentarer
Postat av: Urstarka Jag

Ja dom gror! Ner med dom i jord och upp kommer en massa plantor :)

2014-06-09 @ 23:05:11
URL: http://mingbs.wordpress.com
Postat av: Karin

Har aldrig sett något liknande!! Men av kommentaren ovan så går det bra att plantera, tydligen.
Tack för boktips!
Kram Karin

2014-06-10 @ 17:25:53
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0