En liten pall till vår hall

Vår hall är ganska liten.
Ändå behöver man ha vissa saker/möbler på plats.
En pall att sitta på när man tar på skor till exempel.
Hade en som var lagom stor, som var köpt på second hand för kanske 10 år sedan.
Omklädd och ommålad flera gånger.
Hade.
*
Av någon, för mig okänd anledning, fick den följa med ut och vara "behjälplig"????
när Storseglaren skulle byta bildäck.
Sen blev Pallen påbackad...
Vojne vojne, vilket elände!
*
Efter mycket letande har jag nu hittat en ny.
Som inte var så värst snygg. Eller fräsch.
Men i rätt storlek.
Förpassades sedan ner i källaren för en tids karantän, helt avklädd.
*
Sedan har den helt enkelt stått lite längre tid än jag tänkte från början...
 
Började med att spraymåla benen.
Skar till en bit skumplast.
Fixade ett glatt tyg.
Ytterligare en tids "stående" i källaren".
Ibland undrar jag om jag bor i ett 20våningshus - utan hiss
eftersom det var så besvärligt att ta sig ner i källaren och spika fast tyget.
Spikade fast det. 
Varsågod och sitt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Ja, det har ju hänt att saker/möbler gått förlorade då de använts som "hjälp" vid något kladdigt/smutsigt/färgstänkigt. Herr Fräkens pappa har tex använt ett par Alvar Aalto stolar när han målat... (!!!!!!)
Men den nya pallen blev ju mycket stilig! Heja!

Och, det har kommit groddar i ärtodlingen nu!

2014-03-20 @ 14:36:17
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Laila

Jodå, nog kan man få göra lite oväntade "ny inköp" när någon inte tänkt längre än näsan räcker...
Nya pallen blev iaf ricktigt läcker!

2014-03-20 @ 18:09:57
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0