Kaffebrickor

I mina arbetsuppgifter ingår att duka och fixa kaffebrickor till besökare.
De brickor vi har tycker jag blir allt fulare.
De är slitna och ger ett allmänt uppgivet intryck...
Nästan lite skämmigt att de inte går ton-i-ton med porslin och servetterna.
(Tycker jag alltså, som helst inte har mer än två färger samtidigt i min klädsel.)
*
Så nu har jag helt på eget bevåg lånat hem de här två för att ge dem ett fortsatt bra liv i ny" kostym".
Färg har jag hemma, men rara vaktmästaren-allt-i-allon köpte ordentlig lack åt mig.
*
Jag är i den tron att fikat kommer smaka bättre serverat på nåt fint!
*
Vad tror du?
*
Uppdatering:
så här blev första serveringen:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Sicket lyft! Ska du starta massproduktion nu?

Har inte sett de två filmerna du nämnde, men är ju lite sugen på Osage-filmen, den såg jag som trailer när jag var och såg på Monuments men - men vad är det jag särskilt ska hålla utkik efter?

2014-03-26 @ 17:09:24
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0