Anti-Förkylningsshot

Har varit trött. Som gick över i hängig.
Blev orolig för en ny förkylning.
På grund av medicin jag äter verkar mitt immunförsvar blivit sämre.
En kollega som oxå kände sig hängig sa att han skulle göra en shot mot eländet.
Ja, tack! Gör gärna en åt mig med!
Till ett glas behöver du:
1 citron som du pressar ner i ett glas
1/2 msk honung
1 rejäl klyfta vitlök som du finhackar
1 skiva ingefära som du finhackar
 
Rör om. Häv i dig!
*
Måste erkänna att det brände hela vägen ner en god stund.
Magen oroade sig lite grann.
Andedräkten var alldeles säkert inte att leka med...
 
 
Och tänk efter själv:
citron: C-vitamin och antiinflammatoriska egenskaper
honung: bakteriedödande egenskaper
ingefära: antiinflammatorisk, stärker immunförsvaret (så jag får nog börja äta varje dag)
vitlök: håller förkylningar och infektioner på avstånd
 
4 goda nyttiga ingredienser i en mix måste ju vara en dunderkur.
 
Japp!
Dagen efter var jag som vanligt pigg igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Första året i Hjo

Ingefära är bra mot det mesta. Åh nu vill jag äta sushi. Finns tyvärr inte i Hjo.

Svar: Du får göra den själv :-)
Cicci H

2014-10-02 @ 12:46:23
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/
Postat av: Karin

Wow vilka fina sandaletter i turkos!
Boken om Sonjas hemlighet ska jag komma ihåg, så tack för tips!
Jag har snöat in mig i den danska deckarförfattaren Sara Blaedel. Hennes bocker bör läsas i ordning, men det visste inte jag:-)))
Kramar Karin

Svar: Tack för författartips! Det går åt. ;-)
Cicci H

2014-10-03 @ 11:30:16
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0