Matlagningsbok

För den som kan sin TVserie "Historieätarna" är ju Lotta Lundgren ett välkänt namn.
Hon har ju skrivit flera "kokböcker". Alltså, ja, det är ju recept i dem,
men de är ju i övrigt inte så lika andra kokböcker.
Jag kan höra Lottas karaktäristiska (vilket ord!) röst läsa dessa sidor
och jag njuter av varje sida!
Hon skriver som man pratar och är helt befriad från regler och annat knussel som
kan slå knut på många som gärna vill lära sig laga mat, men inte kommit sig för...
*
I slutet av boken har hon gjort, en smått genialisk, lista över smaker som passar,
mer eller mindre, tillsammans.
Detta gör det lätt att testa, prova sig fram, göra egna recept, våga och vinna!
Vad vinner man? God mat!
För jag tänker:
lagar man mat efter dessa råd kommer det funka i alla lägen.
*
Jag hoppas ha gjort någon nyfiken eftersom detta inte liknar någon annan kokbok jag läst.
Och det är några stycken...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0