Sommarstickning

Med tanke på det aningens kylslagna sommarvädret
verkar det som om jag har gott om tid på mig att
sticka en sommartopp.
Så här ser förra sommarens linne ut.
Det jag stickar nu är väl mer "mina färger".
Jag stickar även denna top sida-sida. Det blir en sidsöm i vänster.
Jag kommer plocka upp maskor med det turkosa garnet och sticka fram-bakstycke var för sig.
Färgbytet/Skarven blir ungefär mitt på bysten om det blir som jag försökt räkna ut.
(Det vet man ju aldrig säkert när man stickar på frihand utan mönster)  :-)
Planen är: slätstickning, båthalsringning och vingärm.
*
Jag hoppas snart kunna återkomma med färdigt resultat!
*
Ha det gött så länge!
 
 
P.S. I höst åker jag med en kompis på en Träningsvecka! Det ska bli så vansinnigt roligt!
Men före det: Tjurruset!
Och så här var det förra året.

Kommentarer
Postat av: ully

Alltid lika intressant att sticka på fri hand! Lycka till!

Svar: Intressant ja. Men ibland får man repa upp oxå :-) Tack tack.
Cicci H

2015-06-25 @ 16:24:50
URL: http://ully.blogg.se
Postat av: Virkostickmaja

Det ska bli så kul och spännande att få se resultatet 😀

Svar: Det tycker ju jag med eftersom jag ju inte är säker på hur det blir... ;-)
Cicci H

2015-06-25 @ 23:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0