Jerichos Ros

Man går gata upp och gata ner i Köpenhamn och kan råka på saker man inte visste fanns.
Jag hade t ex aldrig tidigare hört talas om Jerichos Ros.
Sedan vet jag ju inte om den jag köpt är falsk eller äkta.
Men nyfiken som jag är var det ju för kul för att låta bli att ta hem en.
I butiken Bering House of flowers (hovleverantör)
köptes denna torrboll.
Blomsterbutiken var nästan magisk... Dofter, färger, former. Det var otroligt fint därinne!
De flesta sinnen fick verkligen sitt där.
Jag tror att doften av luktärt är den ljuvligaste blomdoften som finns!
*
Historien om denna torrboll säger att den klarar både värme och kyla, nästan hur länge som helst.
Ligga och dra i vatten en halvtimme och den slår ut.
*
Här följer en bildsekvens och bevis på att det fungerar.
Den inköptes alltså  i Köpenhamn april 2014.
Har legat nedpackat sedan dess och nu åter fått se dagens ljus.
Och lite vatten!
             
   
            
 
Det är så här utslagen den blir.
Märklig växt!
 
Och efter två dagar och vattnet är slut för jag har glömt vattna den:
så är vi tillbaka på ruta ett!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! Var det det som du hade på bordet. Tänkte att det var torkade cypresskvistar. =)
/Anna

Svar: :-D
Cicci H

2015-05-04 @ 21:25:50
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0