Sommarstickningen är klar

Påbörjades för att förhoppningsvis bli klar
lagom tills solbrännan kom...
 
och jodå
 
Visst blev den klar!
Jag sydde ihop det orange stycket = sidsöm vänster sida.
Plockade upp maskor fram- och bakstycke var för sig.
Virkade ett varv fastmaskor runt ärmhål och halslinning.
 
Den fick följa med till Rhodos oxå 
Det är ju bara hopplöst med färgåtergivningen ibland...
Det är en riktigt snygg turkos - som ser mer blå ut.
Jag är jättenöjd!
Den blev faktiskt som jag tänkte mig.
Visst är det en skön känsla?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Virkostickmaja

Jättesnygg!!!

Svar: Men så är det ju fint garn oxå! :-)
Cicci H

2015-09-01 @ 19:33:41
Postat av: Anonym

Så fin den blev! Men Rhodos? Jag fick för mig att det var Cypern som var målet. Jag har väl snurrat till det. =) Rhodos är vårt mål också om några veckor.
Kul att ses igen.
/Anna

Svar: Tack! Någonstans i Grekland var tanken. Åh lyckostar! Så härligt!
Cicci H

2015-09-01 @ 20:55:01
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Wow, vilken pingla och snyggt linne! =)
/kram

Svar: Tack å tack! :-)
Cicci H

2015-09-01 @ 20:59:49
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Karin

Oh, så snygg! Det är svårt med vissa färger, men i vilket fall som helst så passar det fint till din solbränna.
Kram Karin

Svar: Tack! :-) Jag är lite 70-talsinspirerad. Nästa tröja på G är med dem + chokladbrunt.
Cicci H

2015-09-07 @ 17:11:45
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0