Somrigt vitt

Så är den nu klar:
den vita toppen som påbörjades i juni och blev klar nu i månadsskiftet.
Färdig, premiäranvänd, spilld på, tvättad och använd igen.
Här går det undan.
 
Jag behövde inte ombestämma mig. Jag fick mitt hittepå att funka vid första försöket!
Ibland ska man ha riktig tur!
Det är två raka stycken. Nedre kanten är slätstickad några varv och ett avigt som viks.
Hålvarven är med dubbla och enkla omslag som tappas, samt ett "vanligt" hålvarv med hoptagning.
Halsringningen är avmaskad alla maskor på en gång.
Runt hals och ärmhål är det virkat ett varv fastmaskor.
That´s it!
*
Får väl passa på att använda den riktigt mycket så länge man har solbrännan kvar...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Supersnygg!
Tack för en trevlig eftermiddag!
/Anna

Svar: Det måste bero på fotografen ;-). Tack själv!
Cicci H

2013-08-05 @ 23:12:13
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: pysseldagar

Skitsnygg! Och enkelt!!! Älskar enkelt:))
Nu måste jag härmas;))

Svar: Tack för komplimangen! Ja gör det. :-)
Cicci H

2013-08-06 @ 21:50:36
URL: http://pysseldagar.se
Postat av: Catharina på bibblan

Den blev ju jättefin !!

Svar: Ja tack, jag trivs i den!
Cicci H

2013-08-07 @ 12:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0