Gott slut och gott nytt!

Så har åter ett år förrunnit.
Ännu en dagbok att lägga till handlingarna.
Bokslut?
Vad har hänt under året?
*
Jag hade några löften, vänliga sådana.
Några ledord har varit:
Njuta! Sömn! Träning! Rätt mat! Ha roligt!
Vara mer spontan! Vara modigare!
*
Hur väl har jag lyckats?
Några bättre. Andra mindre bra...
Ha roligt och vara mer spontan. Ja. Jag utsåg mig själv till "reiseleiter"
och fick med mig trevliga väninnor till Köpenhamn i April.
Sömn? Njae... Jag är en nattuggla. Men jag jobbar på att bättra mig.
Rätt mat? Ibland. Ärligt talat är maten helt ok, men det utöver... :-)
Vara modigare. Ja. Inom flera områden. Stolt. Men jag har ännu inte vågat hoppa från nån trampolin...
Men jag har vågat börja träna NMT, där jag inte kände nån - från början.
NMT får mig att må toppen, både till kropp och själ!
träningen bockar jag oxå av som ett ja.
*
Njuta då?
Ja, lite varje dag!
Utan inbördes ordning: Av Sonen som är hejdlöst rolig, solsken, Storseglarens matlagning
(och jag kan sitta vid dukat bord),
umgänge med vänner, träning, av stickcaféer, och event.
Böcker, film,
det finns massor att njuta av!
*
*
En nära vän sa en gång att jag inte ska vara så hård mot mig själv...
Så det får väl ingå i nästa års nyårslöfte:
att bli snällare mot mig själv - och andra.
 
Gör det: var snälla mot er själva och andra under 2014!
Gott Nytt År!
*
Och när klockan börjar slå sina 12 slag i natt ska du hålla i en krona
så slipper din plånbok vara tom under kommande år.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Laila

Tack för iår och GOTT NYTT ÅR!

2013-12-31 @ 18:46:42
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0