Cirkelträning

Jag har insett att, för att orka med Tjurruset i oktober
kommer det nog inte att räcka med NMT två gånger i veckan...
Därför ska jag försöka hinna med lite hemma på egen hand.
Dels är det ju jogga/lunka/springa att öva på -
även om jag nu vet att jag klarar en mil på platten, utan hinder!
Mitt mål är att klara mig runt Tjurruset. Jag har inga förväntningar på tiden.
Jag behöver alltså springa, men även bli starkare.
*
Igår var det ett litet hemmastyrkepass och idag gjorde jag mig en cirkel på 5 varv.
5 stationer:
snatches - 8 kg KB 10/arm
utfall - 10/ben
dips - 10
burpees - 5
jorden-runt  -  8 kg KB 15 varv/håll
*
Avslutade med Connys "magdödare"
(en av instruktörerna som kör situps och olika magträningsövningar i alla riktningar)
och för att ryggen skulle jobba lite oxå: 2x15 ryggresningar
*
Får väl se hur kroppen känns imorgon när det är dags för en löprunda
:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0