Till det viktiga kaffet

På jobbet räcker ett halvkilospaket kaffe inte långt.
Därför har jag alltid haft en stor hink (10 kg som det varit lingonsylt i)
att fylla på och ha på bänken.
Locket har varit på väg att ge sig länge så vad kunde alternativet bli?
Sådana stora hinkar får jag inte tag på längre.
Men en likadan för 5 kg kanske kan funka.
Jag diskade ur och tog hem en.
Klädde den med självhäftande plast som blev över.
Det tog fem minuter. Locket fick fortsatt vara rött.
*
Nöjd och tycker att det pryder sin plats och smälter in i det gråa köket.
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Men vad smart att hälla kaffe i en sån ;)

Svar: Tack!
Cicci H

2014-09-09 @ 08:12:45
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Gunnel

Perfekt idé! De speciella kaffeburkar man köper räcker ibland inte ens till ett paket. Då står man där med en skvätt bönor som får ligga kvar o paketet ett tag. Ha det bra.

Svar: Tack! Det funkar bra, fastän den känns liten (innan jag vant mig)
Cicci H

2014-09-09 @ 10:55:48
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0