Olika garner

stickeventet förra året blev jag färdig med en tröja.
Den är jag nöjd med och som så många andra gånger
när man håller på med något skapar det nya idéer.
Det känns väl igen, eller hur?
Nåväl, garnet som jag trädde i hålvarven gav mig en idé.
Härvan är ju ihopknutna olika garner.
Och till tröjan valde jag ut dem som passade bäst ihop i nyanser.
Nu till vad jag fick för mig:
många, många är vi som aldrig kommer ur sjalträsket :-)
Det är ett litet arbete lätt att ta med sig i olika sammanhang
och vet man inte vad man ska sticka/virka är en ny sjal alltid ett svar att ta till sig! :-)
Insåg att jag har jättemånga, men ingen svart.
Så jag tiggde ihop några svarta, köpte några och varvade med såna jag redan hade i stashen.
De är både ulliga och glittriga om vartannat.
*
Självklart ska jag återkomma när stycket blivit lite större än det är nu.
*
Varvar nämligen detta svarta med en grön sjal av resterna från koftan.
*
Och snart har vi Stickevent igen!!!!!
28 februari kl 10-19
Huskvarna bibliotek
Här har vi Marie, Anna och Sara som kommer.
I början på veckan berättar jag om ett annat spännande arrangemang
 helt i tiden med återanvändning som äger rum under dagen!
Men som en hint kan jag säga:
gå igenom garnstashen och tyghögen därhemma.
Nåt som legat som inte blev av att använda.
Nu kanske...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ett smart sätt att bli av med restgarner.
Nu är det snart dax för en heldag igen! =)
/Anna

2015-02-16 @ 19:47:08
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0